Posibila Centură Nord Reală!?

Noua Centura Nord?

Noua Centura Nord?

În aşteptarea răspunsului CNADNR cu privire la traseul nord al centurii ocolitoare a municipiului Bistriţa, găsesc oportună o enumerare a punctelor tari pentru care, în cazul unui posibil referendum pentru alegerea variantei mai bune, centura Nord reală ar fi atractivă alegătorului.

Noua Centură Nord Reală Bistriţa este optimă deoarece:

Posibila Centura Nord Bistrita

Posibila Centura Nord Bistrita

1. ocoleşte oraşul Bistriţa, Viişoara şi Unirea, fără a străbate porţiuni din oraş sau a îngrămădi imobilele localnicilor – este în extravilanul municipiului Bistriţa;

2. lasă o zonă de respiraţie între oraş şi viitorul trafic de pe centură;

3. se încadrează ca spaţiu utilizat caracteristicilor necesare unei centuri cu două benzi pe sensul de mers;

4. lasă posibilitatea de dezvoltare a oraşului;

5. urmăreşte altitudinea de 400 de m prin partea limitrofă a depresiunii Bistriţa;

6. nu se interesectează cu multe imobile private sau publice;

7. străbate terenuri din extravilanul localităţilor învecinate;

Posibila Centura Nord Bistrita

Posibila Centura Nord Bistrita

8. se intersectează cu principalele căi de acces spre centrul oraşului Bistriţa: D151 – strada Soarelui; D 173 B – strada Drumul Tărpiului; D 17 C – strada Drumul Cetăţii / Lucian Blaga; D 172 B – cartier Unirea; strada Subcetate – cartier ANL; strada Drumul Dumitrei Vechi – partea de sus a oraşului.

9. nu este străbătută de nici o cale ferată (nu e nevoie de pod special);

10. nu este străbătută de nici un râu, sau în vecinătatea acestuia – pericolul de erodare;

11. anticipează viitoarea autostradă care va lega cândva Transilvania de Bucovina prin Pasul Tihuţa;

Posibila Centura Nord Bistrita

Posibila Centura Nord Bistrita

12. ajută direct traficul firmelor din fosta zonă industrială (prin Strada Căstăilor şi Strada Soarelui – Rombat SA, Iproeb SA, Dedeman, Radiatoare din Aluminiu SA, Comelf SA, Mebis SA, Miro SA, etc., prin strada Drumul Tărpiului – Leoni Wiring Systems Ro S.R.L., prin strada Subcetate – Electroplast SA, Biasicom SRL, Schreiner, Don Tour, etc.

13. asigură traficul la obiective strategice de siguranţă – penitenciarul, unitatea militară de la Slătiniţa;

14. asigură accesul rapid la cimitirul Bistriţa;

15. scurtează şi face mult mai flexibil accesul la groapa de gunoi de la Tărpiu;

16. nu distruge nici o zonă de agrement şi conservă mediul ambiant;

17. asigură o privelişte de panoramă asupra oraşului necesară turismului;

Posibila Centura Nord Bistrita

Posibila Centura Nord Bistrita

18. captează traficul dinspre Cluj-Napoca şi Baia Mare (E 58 – DN 17), Târgu Mureş (E 578 – DN 15A), Suceava (E 576 – DN 17);

19. nu periclitează dezvoltarea Aerodromului Bistriţa (viitorul aeroport) şi este aproape pentru drumul de legătură cu acesta;

20. are un cost mult mai limitat de 15 milioane de euro pe kilometru.

Dacă în Spania se estimează costul mediu al unui kilometru de autostradă ca fiind 6 milioane de euro (2007), prin Noua Centură Nord Reală, cu siguranţă nu s-ar ajunge la 15 milioane de euro.

Toate aceste puncte fac din Noua Centură Nord Reală Bistriţa un proiect folositor, economic, practic, sigur, estetic şi o alternativă clară faţă de varianta disputată Sud 2.

Prof. Florin I. Bojor

Anunțuri

About Florin Ioan Bojor

teolog, filosof, traducator, jurnalist si politician roman. teólogo, filósofo, traductor, periodista y político rumano. theologian, philosopher, translator, journalist and politician Romanian.

Posted on August 19, 2013, in Opinii şi Activităţi and tagged , , , , , , , . Bookmark the permalink. 1 comentariu.

  1. Utopie la acest moment când CNADNR amenință cu retragerea banilor de la Bistrița și alocarea lor spre alte orașe, unde există consens când e vorba despre sume atât de mari. Cu astfel de idei s-ar putea veni pentru alte proiecte, dar nu mai învrăjbi și tu, Florine, un proiect pe care politicienii îl toacă de ani buni. Ideile tale au fost spuse și propuse de Lucian Adrian Ungur și de cel puțin încă vreo doi ecologiști și democrat-liberali. Nouă ar fi fost o centură zburătoare, eventual. Felicitări pentru simțul civic, totuși.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: