Participar en les eleccions parlamentàries de Romania del 9 de desembre de 2012?

Prof. Florin I. Bojor
Prof. Florin I. Bojor

 Estimats amics, la meva preparació pública i privada és pel sacerdoci. Crec que el treball en l’espai públic és la meva preparació evangèlica per arribar al sacerdoci. Entre la gestió de l’espai públic i la teologia veig la continuïtat, perquè la salvació es guanya en el món, i els cristians viuen en el món i responen al Juici final d’alló que fan al món i amb el món.

Per tant, per a preparar la missió públic pre sacerdoci vaig estudiar: la teologia (a Cluj i Barcelona), i la filosofia i un any de econòmicas (Barcelona); vaig començar a participar en la construcció del primer i únic partit dels romanesos a Espanya, PIRUM , qui és va presentar a les eleccions locals de maig de 2011, com el primer partit dels immigrants de la història d’Espanya i de Catalunya que participa en el procés electoral; vaig obrir a Barcelona El Centre Cultural Romanés, la Casa Romania de Catalunya; vaig tractar d’afiliar les organitzacions de la diàspora en un Moviment dels Romanesos a Europa, MRE; he treballat en tots els sectors economics (turisme, la construcció, el transport, la salut, la indústria, els serveis, els mitjans de comunicació, etc.); vaig analitzar els sistemes regionals existents i vaig fer un model de regionalització (el model Bojor de regionalització); i durant dos anys desde quan vaig tornar a Romania vaig entrar en l’educació de Romania per predicar la postmodernitat cristiana.

 Ara, com a independent de qualsevol partit polític de Romania amb l’energia i set de canvi de la mentalitat i del sistema de Romania m’estic pensant en candidar a les eleccions del Parlament de Romania del 9 de desembre de 2012, pel col·legi electoral de Bistrita, Transilvania.

 L’objectiu de la candidatura és portar a la discussió pública el model cristià de vida i governança de l’espai públic. No cal dir, que és difícil lluitar contra les estructures dels partits polítics coagulats al voltant de l’ànsia de riquesa i poder com l’objectiu suprem de la vida, actuant així en contra de la moral cristiana.

 Si anàlisem pragmàtic i realista, el meu èxit electoral com a independent és extremadament baix, però portar al debat públic la doctrina social de l’Església de Crist i els valors cristians estan un requisit de la meva consciència a l’esperança del sacerdoci.

 Per tant, faig una crida a totes les persones, cristians i no cristians, que estan interessats en el sistema de valors del cristianisme a elevar la necessitat de credibilitat moral dels administradors de l’espai públic, i si consideren apropiada la candidadura amb missatge de l’Evangeli per involucrar-se en l’organització de la campanya de recollida de signatures i l’eleccions, per predicar els valors públics del cristianisme utilitzant el mecanisme de la candidadura independent al Parlament Romanès!

 Moltes gràcies!

 Prof Florin I. Bojor

 www.florinioanbojor.wordpress.com

About Florin Ioan Bojor

teolog, filosof, traducator, jurnalist si politician roman. teólogo, filósofo, traductor, periodista y político rumano. theologian, philosopher, translator, journalist and politician Romanian.

Posted on Octombrie 10, 2012, in Opinii şi Activităţi and tagged , , , , , . Bookmark the permalink. Lasă un comentariu.

Lasă un răspuns

