1000 de elevi în interacţiune cu postmodernitatea creştină

Florin I. Bojor - 1000 elevi

Florin I. Bojor – 1000 elevi

În anul şcolar 2011 – 2012 am fost profesor la 1000 de elevi din trei şcoli ale judeţului Bistriţa-Năsăud: Colegiul Naţional „Liviu Rebreanu” din Bistriţa, Liceul cu Program Sportiv din Bistriţa şi Colegiul Naţional „Petru Rareş” din Beclean.

Dincolo de salariul mediocru din învăţământul românesc, marele câştig şi miza incontestabilă din perspectiva mea o reprezintă faptul că am avut accesul la munca directă în mijlocul tinerilor pentru propovăduirea Evangheliei Mântuitorului Iisus Hristos. De altfel, această bucurie a împărtăşirii gândurilor, a comuniunii ideilor, a discuţiei şi raportării la diferite înţelesuri ale fericirii au făcut ca să pot trece peste neajunsurile materiale.

Florin Bojor - 1000 elevi

Florin Bojor – 1000 elevi

Sper, ca prin ora de religie drumul spre cunoaşterea de sine a fiecărui elev să fi fost puţin mai deschis, gândirea proprie a fiecăruia să fi fost tot timpul respectată şi echilibrul de expunere al tuturor curentelor religioase şi filosofice îndeplinit şi cel mai important funcţia apologetică a orei de religie să fi fost clară, deschisă şi revelatoare pentru creştinism.

Analizând mentalitatea tinerilor elevi cărora le-am predat am observat că marea luptă din gândirea lor o reprezintă confruntarea dintre postmodernitatea nihilistă şi postmodernitatea creştină.

Acestor tineri am încercat să le transmit o nouă mentalitate: postmodernitatea creştină, pragmatismul şi seriozitatea occidentală, viziunea pentru un viitor comun, libertatea de gândire şi alegere, forţa exemplului şi cel mai important toată experienţa mea existenţială. Am relatat în alte articole succinte caracterizări asupra postodernităţii creştine şi nu voi mai insista pe acest subiect.

Florin Bojor - 1000 elevi

Florin Bojor – 1000 elevi

Doresc numai să subliniez unele lucruri:

Când 80% dintre elevii mei mi-au comunicat că visează să emigreze din România am realizat decadenţa naţională şi dezintegrarea socială care poate aduce dispariţia poporului nostru şi indirect a Bisericii Ortodoxe din România…

Lipsa de exemple morale din societatea românească face ca elevii să urmeze exemple de „succes” chiar dacă succesul respectiv este egoist şi machiavelic.

Structura materiilor studiate nu are finalitate pragmatică formaţională, astfel elevii nu înţeleg la ce îi ajută marea majoritate a materiilor.

Degringolada din sistemul educaţional şi neseriozitatea unor profesori aduce cu sine lipsa de credibilitate a profesorilor serioşi şi a funcţiei învăţătoreşti.

Una după alta, situaţia actuală a învăţământului din prespectiva viitorului României este una foarte dificilă, poate oare postmodernitatea creştină să fie alternativa dispariţiei naţionale şi creştine?

Prof. Florin I. Bojor

P.S. Vă mulţumesc frumos tuturora celora care aţi venit, studiat şi gândit la ora noastră de religie!

Anunțuri

About Florin Ioan Bojor

teolog, filosof, traducator, jurnalist si politician roman. teólogo, filósofo, traductor, periodista y político rumano. theologian, philosopher, translator, journalist and politician Romanian.

Posted on Iunie 21, 2012, in Opinii şi Activităţi and tagged , , , , , . Bookmark the permalink. Lasă un comentariu.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: