Discurs la Gala Premiilor Culturii Bistriţene

Florin Bojor premiere

Dumincă, 15 ianuarie 2012 cu ocazia Zilei Culturii Naţionale la Centrul Cultural Municipal „George Coşbuc” din Bistriţa a avut loc Gala Culturii Bistriţene. Evenimentul a fost de o înaltă ţinută, alături de laureaţi fiind artişti de prestigiu naţional şi internaţional.

La categoria „Scriitori”, sub semnătura Directorului Centrului Cultural Municipal „George Coşbuc” din Bistriţa, domnul Prof. Dr. Dorel Cosma şi a Primarului Municipiului Bistriţa, domnul Teodor Ovidiu Creţu am primit Premiul Anului 2011.

Scriitorul şi jurnalistul Victor Stir a adresat un cuvânt de prezentare la adesa mea, menţionând cele 2 publicaţii din cariera mea: Dicţionarul Român – Catalan; Catalan – Român şi traducerea în catalană a teologului român Dumitru Stăniloae.

Vă prezint mai jos discursul rostit cu ocazia premierii:

Florin Bojor premiere

„Vă mulţumesc frumos pentru premiul acordat! Pentru mine anul 2011 a fost un an binecuvântat de Dumnezeu şi-I mulţumesc. Au fost bucurii, muncă, lupte interne: în planul spaţiului public, românii (între care mulţi bistriţeni), prin organizaţia românilor pe care am coordonat-o, au ajuns la maximum de egalitate cu spaniolii candidând la alegerile locale din Spania, de asemenea, am participat ca şi vorbitor la Revoluţia Intelectuală Spaniolă din luna mai.

Florin Bojor premiere

În ceea ce înseamnă planul administrativ, modelul meu de regionalizare a ajuns în mass-media, fiind în dezbatere inclusiv la Preşedinţia României.

În planul didactic, m-am întors în România unde sunt profesor la Colegiul Naţional „Liviu Rebreanu” din Bistriţa, unde predau o nouă gândire la 350 de tineri, dintre care mulţi sunt în această sală.

Apoi, în ceea ce înseamnă cultură, pe lângă familia personală, am găsit acasă o familie  intelectuală, dintre care mulţi sunt de faţă. Împreună cu ei am deschis Clubul Internaţional Transilvania, care săptămână de săptămână vă invită la acţiuni artistice, duhovniceşti şi educative.

Florin Bojor premiere

Şi cel mai important lucru din 2011 a fost faptul că m-am reîntâlnit după 10 ani cu prima mea iubire, ne-am logodit şi anul acesta ne căsătorim.

Toate acestea sunt paşi mărunţi personali pentru preoţia mea, paşi la care se adaugă şi premiul primit astăzi. Un drum spre preoţie care pentru mine trece prin crearea, formarea unui curent de gândire: postmodernitatea creştină; care să schimbe România, prin schimbarea interiorului fiecăruia: pentru o Românie Nouă!”

Prof. Florin I. Bojor

About Florin Ioan Bojor

teolog, filosof, traducator, jurnalist si politician roman. teólogo, filósofo, traductor, periodista y político rumano. theologian, philosopher, translator, journalist and politician Romanian.

Posted on Ianuarie 16, 2012, in Opinii şi Activităţi and tagged , , , , , , , . Bookmark the permalink. Lasă un comentariu.

Lasă un răspuns

